Lekcja marzec 2018
W trakcie tej lekcji nauczysz się: Stosować instrukcje pętli i warunkowe języka, metody losowej JavaScript. Publikować efekty na stronie internetowej.- URL:
- https://canvas-2d.blogspot.com/2018/03/instrukcje.html
- Autor:
- Radosław Kowaluk
Copyright © 2018 Obowiązują zasady odpowiedzialności karnej, znaków towarowych i zasad W3C.
Wykład
Instrukcja jest to najmniejszy samodzielny element języka programowania. Najważniejsze to instrukcje warunkowe i pętle.
Pętla for i blok
Przykładem pętli jest instrukcji for, która powtarza wykonie instrukcji, dopóki warunek jest prawdziwy. W warunku często wykorzystujemy operator mniejszy niż <Zanalizujmy aktywnie przykłady.
Zastosowanie pętli
Przetestuj przykład zmieniając kod w lewym prostokącie np. wartość zmiennej i, warunek.
Jeśli ma być wykonane kilka instrukcji tworzymy z nich blok za pomocą nawiasów for.Przetestuj przykład zmieniając kod w lewym prostokącie np. wartość zmiennej i, warunek.
{ }.
Zastosowanie bloku
Zmień kod przykładu.
Często w insrukcji pętli
{ }.Zmień kod przykładu.
W przykładzie zastosowano operator
Zmień kod przykładu.
++.Zmień kod przykładu.
Podsumowując, możemy przyjąć następujące definicje.
for([wyrażenieInicjalizacji]; [warunek]; [wyrażenieInkrementacji])- Instrukcja ECMAScript, definiująca pętlę.
<- Operator ECMAScript, mniejszy niż.
{ }- Blok ECMAScript, definiujący ciąg instrukcji.
++- Operator ECMAScript, powiększa argument o jeden.
Instrukcja if
if(warunek) instrukcja- Instrukcja ECMAScript, powoduje wykonanie kodu instrukcja tylko wtedy, gdy warunek jest spełniony.
W przykładzie zastosowano instrukcję
Zmień warunek instrukcji
Napisany kod możemy opublikować na stronie internetowej lub blogu.if.Zmień warunek instrukcji
if.
Zastosowanie pętli.
Zmień kod przykładu.
Zmień kod przykładu.
Metoda Math.random()
Math.random()- Metoda ECMAScript obiektu Math, zwraca liczbę losową równą lub większą od zera i mniejszą od jedynki.
W przykładzie zastosowano metodę
Zmień kod przykładu.
Math.random().Zmień kod przykładu.
Zastosowanie pętli.
Zmień kod przykładu.
Zmień kod przykładu.
Ćwiczenia
- Wykonaj lekcje 11-15 z kursu Kodujący Stwór
Zadania
- Utwórz stronę internetową zawierającą element canvas o dowolnym rozmiarze, zawierający tło i kompozycję losowych prostokątów.
