Lekcja marzec 2018
W trakcie tej lekcji nauczysz się: Stosować zmienne i operatory: =, +, -, *, /. Odczytywać atrybuty elementu canvas. Publikować efekty swojej pracy.- URL:
- https://canvas-2d.blogspot.com/2018/03/wyrazenia.html
- Autor:
- Radosław Kowaluk
Copyright © 2018 Obowiązują zasady odpowiedzialności karnej, znaków towarowych i zasad W3C.
Wykład
Wyrażenia języka programowania składa się z operatorów, nazw zmiennych (identyfikatorów) i wartości różnego typu. Na poprzedniej lekcji poznaliśmy już operator podstawiania (=).Operator jest funkcją, która najczęściej posiada symbol (są wyjątki). Zwraca wartość na podstawie argumentów.
Operator plus +
Operator + oznacza w języku JavaScript dodawanie jeśli argumentami są liczby.Zanalizujmy aktywnie przykłady.
W przykładzie zastosowano operator plus
Przetestuj przykład zmieniając kod w lewym prostokącie.
Jeśli jednym z argumentów jest łańcuch operator + w sumie.Przetestuj przykład zmieniając kod w lewym prostokącie.
+ będzie łączył ciągi znaków. Wcześniej nastąpi konwersja liczby na łańcuch.
W przykładzie zastosowano operator plus
Zmień wartość zmiennej
+ w konatenacji.Zmień wartość zmiennej
k. Usuń znaki "" w kodzie "204".
Podsumowując, możemy przyjąć następujące definicje.
+- Operator ECMAScript, dodawanie lub konkatenacja.
Operatory -, *, /
Do operatorów arytmetycznych zaliczamy funkcje sumy, różnicy, iloczynu i ilorazu.-- Operator ECMAScript, odejmowanie lub liczba przeciwna.
*- Operator ECMAScript, mnożenie.
/- Operator ECMAScript, dzielenie.
W przykładzie zastosowano operator
Zmień wartość zmiennej
*.Zmień wartość zmiennej
s.
W przykładzie zastosowano operator
Zmień wartość zmiennych a, b
-.Zmień wartość zmiennych a, b
W przykładzie zastosowano operator
Zmień wartość zmiennej
/.Zmień wartość zmiennej
s.
Szerokość i wysokość obrazu
width- Atrybut HTML, szerokość elementu canvas.
height- Atrybut HTML, wysokość elementu canvas.
nazwa_zmiennej.width (analogicznie nazwa_zmiennej.height), gdzie nazwa zmiennej jest identyfikatorem elementu canvas.
Przykład zastosowania zmiennych i operatorów.
Zmień wielkość grafiki i wartości zmiennych: s.
Innym sposobem odczytu jest odwołanie w postaci Zmień wielkość grafiki i wartości zmiennych: s.
nazwa_zmiennej.canvas.width (analogicznie nazwa_zmiennej.canvas.height), gdzie nazwa zmiennej jest identyfikatorem kontekstu canvas.
Przykład zastosowania zmiennych i operatorów.
Zmień wielkość grafiki i wartości zmiennych: a, x, y, s.
Zmień wielkość grafiki i wartości zmiennych: a, x, y, s.
Ćwiczenia
- Wykonaj lekcje 6-10 z kursu Kodujący Stwór (Operatory i przypisanie, Więcej operatorów, Zastosowanie operatorów, Nietypowe dodawanie, Quiz: Zmienne, operatory i kolory)
Zadania
- Utwórz stronę internetową zawierającą element canvas o dowolnym rozmiarze, zawierający tło i kompozycję kolorowych prostokątów. Użyj wyrażeń tak, aby grafika była skalowalna.
