Twoja przeglądarka nie wspiera Canvas!

Wstęp

marzec 2018

URL:
http://canvas-2d.blogspot.com/2018/03/wstep.html
Autor:
Radosław Kowaluk

Geneza

Konflikt Adobe i Apple dotyczący technologii Flash, która odpowiadała za multimedia internetowe, doprowadził do wprowadzenie na rynek alternatywy w postaci szeroko pojętego HTML5.
Film, dźwięk, animacja i interakcja realizowane za pomocą popularnej wtyczki zostały zastąpione przez elementy HTML, reguły CSS, obrazy i animacje (SVG i Canvas) oraz skryptowy język programowania JavaScript.
Canvas 2d stanowi rozszerzenie hipertekstu i języka ECMAScript. Daje możliwość tworzenia "programowanych" obrazów (np. fraktali), animacji i aplikacji przeglądarkowych. Wykorzystanie bibliotek umożliwia tworzenie multimediów 3D (np. three.js), AR - rzeczywistości rozszerzonej (np. ar.js) i VR - wirtualnej (np. A-Frame).
Kurs, którego blog jest integratorem, stanowi uzupełnienie:

(Źródło: http://rectangleworld.com)

Szukaj

Kurs

Wstęp
Kolorowe prostokąty
Wyrażenia
Instrukcje
Kolorowe linie
Funkcje
Obiekty
Transformacje
Fraktale
Animacje
Interakcje
Indeks