marzec 2018
- URL:
- http://canvas-2d.blogspot.com/2018/03/wstep.html
- Autor:
- Radosław Kowaluk
Geneza
Konflikt Adobe i Apple dotyczący technologii Flash, która odpowiadała za multimedia internetowe, doprowadził do wprowadzenie na rynek alternatywy w postaci szeroko pojętego HTML5.Film, dźwięk, animacja i interakcja realizowane za pomocą popularnej wtyczki zostały zastąpione przez elementy HTML, reguły CSS, obrazy i animacje (SVG i Canvas) oraz skryptowy język programowania JavaScript.
Canvas 2d stanowi rozszerzenie hipertekstu i języka ECMAScript. Daje możliwość tworzenia "programowanych" obrazów (np. fraktali), animacji i aplikacji przeglądarkowych. Wykorzystanie bibliotek umożliwia tworzenie multimediów 3D (np. three.js), AR - rzeczywistości rozszerzonej (np. ar.js) i VR - wirtualnej (np. A-Frame).
Kurs, którego blog jest integratorem, stanowi uzupełnienie:
- aplikacji Kodujący Stwór
- planszy interaktywnej Canvas 2d i wybranych JavaScript oraz CSS
(Źródło: http://rectangleworld.com)